O mnie

Moje zdjęcie
Moją największą pasją jest kynologia. W wolnych chwilach zajmuję się haftem, dzierganiem na drutach i szydełku oraz czytam książki. Moim nowym hobby od niedawna jest decoupage, a także tworzenie biżuterii z koralików. Ten blog kieruję do wszystkich, których zaciekawią moje prace, a także tych, którzy chcieliby cieszyć oko zdjęciami moich zwierzęcych przyjaciół.

Obserwatorzy

czwartek, 29 października 2015

Ubranko na kubek do kawy / herbaty

Po raz kolejny wzięłam udział w forumowej zabawie wymiankowej. Tym razem hasłem wymianki są kawa i herbata. Długo się nie zastanawiałam i wymyśliłam, że kupię koleżankom takie kubeczki:

do których dorobiłam specjalne ubranka, żeby kawka lub herbatka szybko nie wystygły. Wszak zbliża się nasza zima zła ;)
Wyszło mi coś takiego:



A teraz dla tych, co chcieliby przyodziać swoje kubeczki, coby nie zmarzły. Znalazłam w necie taki adres, gdzie jest stosowny opis. Opis jest w języku rosyjskim. Miałam tę możliwość (z racji wieku mego starszawego lekko), że w szkole podstawowej, średniej, a nawet częściowo na studiach uczyłam się śpiewnego języka naszych Sąsiadów. Jak umiałam, tak przetłumaczyłam ten opis:


"Oto tutorial dziergania futerału na kubek, wykonanego szydełkiem. On ochroni ciepło waszego napoju i nie pozwoli poparzyć rąk. Ucieszcie swoje rodziny i przyjaciół tym pięknym prezentem. Wysokość 7,5 cm.
Potrzebne będą: Włóczka Pekhorka w dwóch nici, 100% bawełna (50 g - 220 m); włóczka Magia, mikrofibra, (50 g - 152 m); włóczka YarnArt Lato, 70% bawełna, 30% wiskoza (100 g - 400 m); szydełka 1,6 i 2,0 mm.
Legenda:
• CCH - słupek;
• СБН - półsłupek;
• СС - oczko ścisłe;
• ВП - łańcuszek;
• C3H - słupek potrójny.
Opis robótki:
Najpierw musisz wyszydełkować futerał do kubka. Dno do dolnej części uchwytu dziergamy żółtą włóczką.
• 1 rząd: w kółeczku robimy 10 СБН, CC, a następnie szydełkujemy w okrążeniach;
• 2 rząd: dodajemy oczka, w jedno oczko wbijamy 2 CCH, CC;
• 3 rząd: 3
ВП, CCH 2, a następnie robimy na przemian - 1CCH i 2 CCH w każde oczko poprzedniego rzędu, CC;
•4 rząd: robimy tak, jak 3 rząd;
• 5, 6, 7 rząd: robimy bez dodawania oczek - CCH; W 7 rzędzie nie przerabiamy jednego CCH - jest to miejsce na rączkę. Od tego czasu dziergamy prosto - tam i z powrotem.
• Od 8 do 13 rzędu: robimy zielonym kolorem CCH;
• 14, 15 rząd: robimy żółtym kolorem CCH.
Obrabiamy СБН otwór na uszko kubka .
Szydełkowanie stokrotki.
Dla ozdoby wykonać 3 stokrotki.
Nabieramy 8 ВП, zamykamy w okrąg CC.
W centrum okręgu robimy 12
ВП, CC.
Pierwszy płatek * 5 ВП 1 C3H 5 ВП * - wkłuwamy szydełko w jedną pętelkę, zaczynamy i kończymy CC. Płatków powinno być 12 sztuk.
Następnie żółtą włóczką szydełkujemy środek kwiatu.
Jeśli włóczka jest cienka, tak jak u nas, to szydełkujcie, jak w naszym opisie. Jeśli włóczka jest grubsza, rozpocznijcie mniejszą liczbą słupków, dodając je w następnych rzędach.
1 rząd: w kółeczku robimy 16 sc, CC;
2 - 4 rząd: 16 sc.
Przyszywamy środeczek w centrum stokrotki. Nasz kwiat gotowy.
Pozostaje udekorować futerał kubka, przyszywając stokrotki. Tam, gdzie uchwyt kubka, przyszyć 4 małe guziki, umieścić futerał na kubku, a przez nie przewiązać satynową tasiemkę, zawiązując na uchwycie"
 I jeszcze znalazłam do tego film:

15 komentarzy:

  1. No i od razu cieplej na duszy!! Bardzo zgrabnie ci te kubraczki wyszły!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł można pić kakao w długie zimowe wieczory:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne są te ubranka dla kubeczków :) może kiedyś i ze mną za takie byś się wymieniła czymś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie zrobię dla Ciebie takie kubraczki. Daj znać w mailu.

      Usuń
  4. Zarąbiste te ubranka, gratuluję pomysłu.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Długo nie musiałam się zastanawiać.

      Usuń
  5. Ubranka superowe, a mi szczególnie spodobał się sposób zawiązywania, świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że jest bardzo wygodny, tylko trochę "guzikożerny"

      Usuń
  6. czy to przypadkiem nie jest wzór na mierzenie prędkości ucieczki galaktyk? ;-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale o co Ci chodzi? Źle przetłumaczyłam? Mam coś poprawiać? ;)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Teraz mam wrażenie , że jedne do drugich nie bardzo pasują.

      Usuń
  8. Świetny pomysł na zimę, naprawdę słodko to wygląda! wzór w reniferki i można przeżyć całą zimę bez grama depresji! :) Szkoda tylko, że nie umiem szydełkować. Chętnie bym kupiła coś podobnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu możesz wziąć udział w rozdawajce urodzinowej, albo skontaktuj się ze mną przez maila ;)

      Usuń

Dziękuję, że mnie odwiedzasz. Zapraszam częściej.
Zostaw komentarz, bo każdy dodaje mi skrzydeł!
I chociaż możesz pozostać anonimem, to zdradź chociaż swoje imię, bym wiedziała, jak się do Ciebie zwracać.