O mnie

Moje zdjęcie
Moją największą pasją jest kynologia. W wolnych chwilach zajmuję się haftem, dzierganiem na drutach i szydełku oraz czytam książki. Moim nowym hobby od niedawna jest decoupage, a także tworzenie biżuterii z koralików. Ten blog kieruję do wszystkich, których zaciekawią moje prace, a także tych, którzy chcieliby cieszyć oko zdjęciami moich zwierzęcych przyjaciół.

Obserwatorzy

niedziela, 4 maja 2014

Fotokursik robienia flat spiral

Zachęcona prośbami koleżanek przygotowałam fotokurs wykonania bransoletki  flat spiral.
Należy przygotować sobie: 
- trochę dobrych chęci i szczyptę cierpliwości,
- 25 do 35 szt. perełek o średnicy 6 mm (od ich ilości zależy długość bransoletki)
- koraliki TOHO 11/o
- koraliki TOHO 08/0
- igła, około 2 m nici, ogniwko, zapięcie, nożyczki
Na potrzebę mojego kursu używałam grubej czarnej nitki, ale w robótce stosuję nici nylonowe. Strasznie się plączą i są mało widoczne na zdjęciach.
Najpierw mocujemy ogniwko - 2 lub trzy razy w ten sposób:


Teraz przystępujemy do wykonania bransoletki. 
KROK 1
Nabieramy na igłę 2 perełki, 5 koralików 11/o, 1 koralik 08/o, 5 koralików 11/o

KROK 2
Przewlekamy nitkę tylko przez perełki

Oto efekt tej czynności:

KROK 3
Nabieramy na igłę, 5 koralików 11/o, 1 koralik 08/o, 5 koralików 11/o
KROK 4
Przewlekamy nitkę przez dwie perełki
Oto efekt tej czynności:
KROK 5
Nabieramy na igłę 1 perełkę, 5 koralików 11/o, 1 koralik 08/o, 5 koralików 11/o
KROK 6
Przewlekamy nitkę przez poprzednią perełkę na sznurku i perełkę, którą aktualnie nabrałyśmy
KROK 7
Nabieramy na igłę, 5 koralików 11/o, 1 koralik 08/o, 5 koralików 11/o
KROK 8
Przewlekamy nitkę przez dwie ostatnio nabrane perełki
Oto efekt kroków 6, 7 i 8
Powtarzamy KROK 5 i KROK 6

Powtarzamy KROK 7 i KROK 8
I znowu efekt tych czynności:
KROK 5, KROK 6, KROK 7 i KROK 8 należy powtarzać aż do momentu osiągnięcia pożądanej długości bransoletki.
Teraz przystępujemy do zamocowania zapięcia. Robimy to dwa lub trzy razy w taki sposób:

Na pewno zauważycie, że pierwsze i ostatnie "ogniwko" bransoletki nie trzyma kształtu. Pozostałe "ogniwka" blokują się nawzajem. Musimy więc przyszyć pierwsze "ogniwko" do drugiego, a ostatnie do przedostatniego w ten sposób:



Na zdjęciach pokazane jest przyszywanie koralików po jednej stronie. Aby przyszyć koraliki po drugiej stronie trzeba wyciągnąć nić przez trzy ostatnie perełki w kierunku zapięcia i powtórzyć czynność z czterech ostatnich zdjęć, tylko po drugiej stronie "ogniwka". Te same czynności wykonujemy po drugiej stronie bransoletki.

Życzę owocnej pracy i chętnie obejrzę wasze prace.
Będę bardzo zobowiązana, jeżeli publikując zdjęcie  swojej bransoletki, wykonanej na podstawie tego kursu, zamieścisz link zwrotny do tego posta. 

15 maja 2014 - uzupełnienie
Zostałam poproszona, żeby jeszcze pokazać, jak zakończyć pracę z nitką (żyłką).
TUTAJ jest link do darmowej instrukcji, która pokazuje, jak wykonać węzeł half-hitch knot. Ja używam kilku takich węzełków i trzymam się zasady, żeby nigdy nie obcinać nitki przy samym węźle, tylko na koniec przewlekam nitkę jeszcze przez kilka koralików i dopiero wtedy ją ucinam.

18 komentarzy:

  1. Dziękuje za tą foto naukę :) zapisałam sobie Twojego posta na komputerze, kiedyś wypróbuję tą lekcję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje próby nauczenia czegoś nowego uznałaś za przydatne dla siebie.

      Usuń
    2. Witam. Mam pytanie co robię źle,że boczne koraliki zsuwają się z perełek i okręcają się w około,a nie układają się w łuk.Zastanawiam się czy może to być przez za duże perełki. Bardo liczę na Pani pomoc:)

      Usuń
    3. Nie bardzo umiem sobie to wyobrazić tylko na podstawie opisu. Wyślij do mnie na maila zdjęcie tego, co Ci wychodzi. Spróbujemy sobie poradzić z problemem.

      Usuń
  2. moze kiedys sie skusze na robienie z koralikow Pozddrawiam Grażyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie zachęcam. Ja mam z tego ogromną zabawę i satysfakcję, gdy podoba się osobie obdarowanej, bo wszystko, co robię rozdaję krewnym i koleżankom.

      Usuń
  3. świetny kursik :) gdzie najlepiej zamówić koraliki, tak niedużo żeby spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupowałam w sklepie czeskim STOKLASA - tam chyba najtaniej wychodzi za 1 gram koralików Preciosa

      Usuń
  4. Bardzo dobry kurs choć u mnie ciężko z pierwszym podpunktem:) ciekawe czy takim wzorem dałoby sie zrobić takie długie kolczyki? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu chodzi Ci o mocowanie metalowego ogniwka, czy o KROK 1? Chętnie udzielę dodatkowych informacji. A kolczyki - jak najbardziej - myślę wyszłyby bardzo ładne. Spróbuj, a na pewno Ci się uda.

      Usuń
    2. Kochana chodzi o brak cierpliwości do koralików:))) Oczywiście kiedyś próbowałam je robić ale szybko rzuciłam w kąt i chyba jeszcze jakieś czerwone koraliki gdzieś mi leżą w pudełeczku:) Nawet jakbyś chciała to mogę Ci podesłać bo ja z nich nic nie będę robić:) pozdrawiam

      Usuń
    3. Basiu, to umówmy się tak, że ja spróbuję zrobić ładne kolczyki i jeżeli mi się to uda, to zrobimy wymiankę: mój wyrób za Twoje koraliki. Może tak być?

      Usuń
    4. Jeśli Ci się będzie opłacać to nie ma sprawy:)) Wysłałam Ci wiadomość przez formularz na blogu:))

      Usuń
    5. Mnie nie chodzi o opłacalność, tylko o dobrą zabawę i zrobienie czegoś fajnego, co mogłoby sprawić Ci przyjemność. Już odpisałam na Twojego maila. Może w przyszłym tygodniu uda mi się wyprodukować jakieś fajne kolczyki, to Ci podeślę :)

      Usuń
  5. kirs bardzo przejrzysty i w końcu. wiem. z czym to sie je :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie szybko zrobisz (pewnie nie jedną) bransoletkę. Życzę przyjemnej pracy.

      Usuń
  6. A czy moglabys pokazac jak sie tworzy sznur turecki igla, albo jak zrobic gasieniczki? :~》

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietny poradnik, będę się starała zrobić taką bransoletkę. Ostatnio kocham koralikowanie, a mam duże pokłady cierpliwosci, gorzej ze wzrokiem:)
    Bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że mnie odwiedzasz. Zapraszam częściej.
Zostaw komentarz, bo każdy dodaje mi skrzydeł!
I chociaż możesz pozostać anonimem, to zdradź chociaż swoje imię, bym wiedziała, jak się do Ciebie zwracać.