O mnie

Moje zdjęcie
Moją największą pasją jest kynologia. W wolnych chwilach zajmuję się haftem, dzierganiem na drutach i szydełku oraz czytam książki. Moim nowym hobby od niedawna jest decoupage, a także tworzenie biżuterii z koralików. Ten blog kieruję do wszystkich, których zaciekawią moje prace, a także tych, którzy chcieliby cieszyć oko zdjęciami moich zwierzęcych przyjaciół.

Obserwatorzy

poniedziałek, 2 marca 2015

Nowy koszyk... a sznurek nadal jest!

Dzięki linkowi (KLIK) podesłanemu przez Basię N. zrobiłam koszyk z kwadratową podstawą. Muszę jednak przyznać, że z bardzo grubego sznurka wyszedł on "taki sobie" - ani za ładny, ani za brzydki. Na szczęście nie powstawał, jako ozdoba, ale przedmiot do użytku. Mam nadzieję, że będzie spełniał swoje zadanie, chociaż nie jest miss urody.
Najpierw trzeba zrobić kwadrat. O taki:
Następnie czynność tę powtórzyć jeszcze cztery razy:
Kiedy sprytnie połączymy je wszystkie razem, to otrzymamy takie coś:
I to jest właśnie ten koszyk :)


5 komentarzy:

  1. Fajny jest ale mam wrażenie że każdy kwadrat ma za dużo półsłupków w jednym boku dlatego jest trochę nierówny:) kolorystycznie super a babcine kwadraty by się tu nie sprawdziły?:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem ekspertem w dziedzinie szydełka, ale mam wrażenie, że te "fale" powstają, bo ścianki są bardzo grube. W ostatnim okrążeniu jest 12 półsłupków na jeden bok. Czy to za dużo?

      Usuń
    2. Chodzi mi o to, że każdy kwadrat na każdym swoim boku musi mieć 12 półsłupków i wtedy jest równo i nie powinny boki falować.
      A co do storczyków to ja miałam też wełnowce i to bardzo dużo. Kupiłam taki płyn Decis na mszyce, rozrobiłam i wypryskałam swoje storczyki na dworze ( u mnie było lato ). Płyn śmierdzi dlatego nie należy tego robić w mieszkaniu. Wełnowce wszystkie padły w ciągu kilku minut. Tak po miesiącu znowu zaczęły się pojawiać młode bo w rozecie liściowej były ich jaja. Wtedy popryskałam ponownie i od tej pory mam spokój. W zeszłym roku płaciłam za ten płyn ok. 20 zł.

      Usuń
    3. I dokładnie tak jest - na każdym boku kwadrat ma dokładnie 12 półsłupków - a mimo to po połączeniu tak sobie falują. Trudno - już nie będziemy tego zmieniać.
      Dziękuję za podpowiedź w sprawie wełnowców. Na razie potraktowałam je wywarem z tytoniu, ale zaraz na początku tygodnia postaram się zdobyć ten Decis.

      Usuń
    4. Wywar z tytoniu i pokrzywy u mnie nie działał tak samo jak smarowanie liści spirytusem więc nie polecam:)

      Usuń

Dziękuję, że mnie odwiedzasz. Zapraszam częściej.
Zostaw komentarz, bo każdy dodaje mi skrzydeł!
I chociaż możesz pozostać anonimem, to zdradź chociaż swoje imię, bym wiedziała, jak się do Ciebie zwracać.