O mnie

Moje zdjęcie
Moją największą pasją jest kynologia. W wolnych chwilach zajmuję się haftem, dzierganiem na drutach i szydełku oraz czytam książki. Moim nowym hobby od niedawna jest decoupage, a także tworzenie biżuterii z koralików. Ten blog kieruję do wszystkich, których zaciekawią moje prace, a także tych, którzy chcieliby cieszyć oko zdjęciami moich zwierzęcych przyjaciół.

Obserwatorzy

środa, 30 marca 2016

O tym, jak zrobić sznur szydełkowo-koralikowy

Dzisiaj jest historyczna chwila. Po raz pierwszy odważyłam się stworzyć video kursik. Długo zastanawiałam się, czy jest sens produkowania kolejnego filmu na temat konstruowania sznurka z koralików, ale po obejrzeniu tych, co już istnieją, postanowiłam zrobić troszkę inny. Różnice tkwią w gabarytach:  użyłam grubej włóczki, szydełka 3,5 mm i dużych perełek. Nie było to wygodne, ale chyba jest bardziej czytelne. 
Do nauki polecam używanie koralików Toho, bo są równe, a ma to znaczenie dla początkującej osoby. Najlepiej zacząć od rozmiaru 8/o. Ja uczyłam się na jakimś kordonku (już nie pamiętam jakim...). Używałam szydełka 1,5 mm.  
Dodam jeszcze dla Justyny, że sznurków nie trzeba niczym wypełniać - same trzymają formę.
I może tyle pisania, a teraz zapraszam do oglądania i szydełkowania.

Będę wdzięczna za informację, czy kursik jest zrozumiały i czy ewentualnie trzeba coś poprawić...

16 komentarzy:

  1. Bardzo dobry film, świetny pomysł z użyciem większych koralików, bo wszystko ładnie widać.
    U Ciebie wygląda jakby było bardzo łatwe, że muszę spróbować:D Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z duszą na ramieniu czekałam na pierwszy komentarz i nawet nie wiesz, jak mnie ten ucieszył. Życzę powodzenia w stworzeniu pierwszego sznurka. Chętnie obejrzę efekt nauki. Daj jakiś namiar na zdjęcie.

      Usuń
    2. Zrobiłam na razie tylko kawałek żeby spróbować:)
      http://bawelnianeniteczki.blogspot.com/2016/03/myszka-ze-sonecznikiem.html
      Wcześniej mi nie szło, a teraz będę jeszcze próbować. Dziękuję bardzo:)

      Usuń
    3. Byłam, podziwiałam i wróżę Ci wielką karierę koralikową, ale uważaj, bo koraliki to straszny nałóg. Jak Cię dopadnie, to trudno się od niego uwolnić. Tylko tak właściwie, to po co? :-)

      Usuń
  2. Genialne, nawet nie umiejąc szydełkować chyba bym sobie poradziła ...
    A piesek na kogo tak szczekał ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - Enya zapewniła nam efekty dźwiękowe, bo zobaczyła kota od sąsiada, który lubi ją drażnić spacerując ostentacyjnie po naszym, czy raczej, po Enyi :p ogródku.

      Usuń
  3. Filmik jest świetny:) użycie dużych koralików i grubszej włóczki dodało czytelności. Ja się nauczyłam, przynajmniej tak mi się wydaje, będę musiała wypróbować :) Dziękuję :)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. super filmik...dla poczatkujacych ,czyli dla mnie ., przystepny i widoczny .



    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny kurs, niestety szydełko zawsze było i jest dla mnie czarną magią :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny kursik i oby takich filmików było coraz więcej:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny kurs, podobalo mi sie, ze przerabialas koraraliki powoli, mozna bylo sie przygladnac co gdzie wbijac, dzieki

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy sznur szydelkowo koralikowy mozna jakims sposobem zrobic igla, a nie szydelkiem? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak sama nazwa wskazuje sznur szydełkowo-koralikowy musi być zrobiony na szydełku :d , ale igłą można zrobić coś podobnego do niego. Zajrzyj pod TEN LINK.

      Usuń

Dziękuję, że mnie odwiedzasz. Zapraszam częściej.
Zostaw komentarz, bo każdy dodaje mi skrzydeł!
I chociaż możesz pozostać anonimem, to zdradź chociaż swoje imię, bym wiedziała, jak się do Ciebie zwracać.